Intrebari si raspunsuri despre analiza de ris la securitatea fizica
Ce este o analiza de risc?
Este un document alcatuit dintr-un raport de evaluare, o procedura de interviu, grila de evaluare si documente suport in baza caruia se stabileste coeficientul de risc pentru o societate/punct de lucru.
Cine realizeaza analiza de risc?
Analiza de risc este realizata numai de experti autorizati la modul personal. Este interzis prin lege si ar trebui sa aveti in vedere ca persoana cu care discutati sa fie un expert autorizat de politie in acest sens. In urma evaluari veti comunica niste informatii confidentiale despre masurile de securitate din firma dvs.
Ce documente sunt necesare pentru analiza de risc?
In general pentru o analiza de risc este nevoie de un act de folosinta al spatiului, de un certificat de inregistrare la registrul comertului, de un certificat constator pentru autorizarea activitatii la punctul de lucru, contract cu firma de paza daca e cazul, agremente tehnice daca este cazul. La preluarea documentelor obligatoriu evaluatorul de risc va realiza un proces verbal de predare primire documente, documentele daca nu vor fi parte integranta a analizei de risc vor fi returnate beneficiarului.
Ce presupune contractul cu un evaluator de risc?
In baza contractului si dupa semnarea unui acord de confidentialitate (obligatoriu) se va realiza evaluarea propriu zisa care presupune o vizita in teren, eventual niste poze care certifica starea de securitate din momentul analizei. Dupa realizarea vizitei si dupa preluarea documentelor suport se elaboreaza propriu zis raportul pentru analiza de risc la securitate. In baza raportului de evaluare din analiza de risc se vor trasa niste masuri de imbunatatire a activitatii sau cel putin de mentinere a unui standar de securitate. Daca beneficiarul este de acord cu raportul in 60 de zile se va alinia la masurile din el. Daca nu este de acord cu analiza de risc va solicita serviciile unui alt evaluator care va relua procedura.